Bacteriele infectie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu Bacteriele infectie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

Bacteriele infectie

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

26 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve Allemaal,

we zitten hier nu al een paar dagen.
het verrast ons hoe snel de tijd lijkt te gaan.

wij zijn inmiddels al helemaal gewend en slapen gezellig met z'n drietjes op een kamer, alleen wordt ik midden in de nacht wel wakker van Christa omdat ze praat in haar slaap.
tegen 5 uur gaat de bel dat alle kinderen eruit moeten en dat maakt ons ook gelijk wakker, wat soms best vervelend kan zijn.
het weekend hebben we lekker kunnen wennen aan elkaar, de kinderen, het eten en de cultuur.

vandaag zijn we dan begonnen met de eerste lessen op school.
we werden net als voorheen hartelijk ontvangen door alle kinderen (67).
ze pikte alles heel goed op en leken er heel veel plezier in te hebben.

het plan was om vanmiddag met de lessen in het tehuis te beginnen, maar helaas werd dat verhinderd door iets vervelends, namelijk het volgende:

al vanaf het begin dat wij hier zijn, zijn Christa, Celine en Ik geprikt door muggen.
op gegeven moment kwam er vocht uit en bij Celine is het zelfs zo erg dat ze een bult heeft met allemaal vocht erin. het irriteert ons en we weten niet waar het vandaan komt.
uiteindelijk heeft Gerard het besluit genomen dat we naar dokter Lucia moesten voor " onderzoek' daar bleek uit te komen dat wij zijn geprikt door muggen en omdat wij ons " douchen" met water wat niet helemaal schoon is, is het lichtelijk gaan infecteren. we hebben daarvoor 2 soorten pillen meegekregen en een zalfje, dat wordt elke dag slikken en smeren, alsof we nog niet genoeg pillen hebben!!

maar voor de rest is het allemaal heel erg mooi en leuk hier!
we zijn uitgenodigd om zaterdag (10:00) bij oudere Nederlandse bekenden van Gerard langs te komen om heerlijk te eten en te zwemmen in hun ZWEMBAD!! het kan niet beter!! daar verblijven wij de hele dag.

foto's zullen nog volgen, ik hoop dat ik de foto's er zo op kan zetten!! zo niet, dan later!!

En bedankt voor alle lieve reacties!!

Een dikke kus vanuit Amurang

www.kinderenvanamurang.nl

• 26 Juli 2010 - 13:59

Dorien Geertsema:

kijk op www.youtube.com/geesie3 daar is deel 1 van het createam 2010 te zien!!

Liefs

• 26 Juli 2010 - 14:14

Cees En Gerry:

hoi dorien .hopelijk heb je er niet te veel last van !!!! naar de foto',s weg heb je het wel weer naar je zin !!! groetjes cees en gerry

• 26 Juli 2010 - 15:13

Annemiek:

Hey Zussie!

Hopelijk is de infectie snel weer over! Geniet van jullie uitje zaterdag en van de rest van de reis!

Veel liefs je grote zus!

• 27 Juli 2010 - 10:30

Wiets:

Heey skattie!!

Wat een prachtig filmpje! en mooie foto's ik zit met tranen in mijn ogen te kijken want zou zo ontzettend graag daar willen zijn en ook in die vliegtuig stoel willen zitten.... maar helaas. Wat kut man van die infectie! hopelijk gaat et snel beter! ik las dat jullie naar paul en corry toe gaan? wil je hen de groetjes doen van mij? wij zijn daar et eerste jaar ook geweest en een super dag gehad! dus zou je ze daar namens mij nogeens voor willen bedanken? anne en ik zijn vorig jaar er ook langs gegaan maar toen waren ze er niet!

Hoe gaat et verder met de lessen? loopt et allemaal een beetje goed?

En hoe gaat et met de meiden apriliane, unchy, marlen, inn, finn enzo?? let me know! ben zo benieuwd! (en stiekem een klein beetje jalours) haha!

xxx

• 27 Juli 2010 - 10:52

Harma En Hilko:

Dat is ook ja wat. Je maakt echt van alles mee. bacteriele infectie vroeg opstaan etc. Hopenlijk zijn jullie er snel weer bovenop en heb je er niet teveel last van.
    Veel plezier.
    De Snoekjes.

• 27 Juli 2010 - 14:17

Mama:

Hoi Lieve Dorien

vervelend dat jullie last hebben van die infectie,maar ik denk dat met de juiste behandeling het wel snel weer beter zal gaan. goed dat jullie niet te lang hebben gewacht om naar de dokter te gaan.
    Goed om te horen dat de tijd al weer snel gaat , is toch een teken dat jullie ervan genieten en er genoeg te doen is. we horen vast snel weer van jou. je krijgt ook de groeten van Gert-jan en een dikke kus.
    Van Albert en Aafke moest ik je ook de groeten doen, heb ze ook gewezen op de site van jou.
    Nou Lieverd ik wens je een fijne tijd ,doe ze daar allemaal de groeten en van mij een hele dikke kus

Groetjes mama, Papa en Gert-Jan

• 29 Juli 2010 - 09:07

Tetsje:

Hallo lieve Dorien,
    Eindelijk is het zover, je bent gearriveerd en zo te lezen geniet je al met volle teugen. Ondanks de misselijkheid en de infectie. Geniet van het les geven en alle andere activiteiten en natuurlijk ook van je vrije tijd. We blijven je volgen. Hartelijke groetjes van "de Besjes 33".

• 29 Juli 2010 - 14:15

Dorien Geertsema:

Hoi Dorien,
    Jou 1ste week zit er al weer op. 't Gaat snel. Leuk om over jou en je activiteiten te lezen. Jammer van die muggen. Begrijpen dat het de sfeer niet drukt. Op de foto zie je er gelukkig niet ziek uit. Houden zo. We lezen t.z.t. graag meer over de lessen en of je ook (studie)vorderingen ziet in vergelijk met vorig jaar. Heb je ook nog contact met die 2 jongelui die voor verpleegkundige en politieagent gingen studeren ? Hoe is het met de honden daar ?
    'n Hartelijke groet van
    Lammert en Ankie van 't Riet

• 29 Juli 2010 - 15:21

Ritsko:

Jammer van die bulten, gelukkig hebben jullie een erg ongeruste personal manager. Zie dat internet steeds beter wordt in Amurang, want jullie schrijven heel wat af. Ook prachtige foto's.
    Sterkte met de jeuk en succes met de leerlingen.

• 30 Juli 2010 - 15:46

Gert Jan :

Hey Doortje,

Alles goed daar in indonesie, het is leuk om al je verhalen te lezen behalve van die infectie dan.
    voor de rest nog een goede tijd toegewenst, en tot over 2 week.

Groetjes,

Gert Jan

• 30 Juli 2010 - 20:39

Els De Moeder Van Ce:

Hallo Dorien,

Hoorde dat je een spannende reis achter de rug hebt en dan ook nog die muggesteken.Ik hoop dat je daardoor nog wel er van kunt genieten, De eerste week zit er al weer op.De tijd gaat dan ook wel snel.Je hebt natuurlijk veel bezigheden.Onze vakantie zit er inmiddels op,Wij hebben een leuke vakantie gehad en ondanks de warmte hebben wij nog best veel gezien, het was er 35 graden,erg warm dus.
    Maar het zal bij jullie ook wel warm zijn.Is het wel uit te houden?
    Cedric mist je wel, hou zou je graag weer willen zien.
    Ik wens je verder veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Jan, Els en de rest.

• 30 Juli 2010 - 22:22

Lieve Dorien:

Na vanavond je lieve mail en brief te hebben gelezen wou even zeggen dat je nu erg begin te missen.

De filmpjes en foto's uit Amurang geven aan dat je naar je zin hebt in jou mooie indo, hoop dat jij mij, het later ook allemaal eens van dichtbij laat zien.

Goed om te horen dat je mijn geslaagde geposeerde foto's voor jou mooi vond, heb tijden voor die posing's moeten oefenen namelijk;)

Nu al 8,5 maand samen , kan niet wachten om jou weer een dikke kus te geven, Hou van je, Cedric

• 31 Juli 2010 - 12:08

Melissa :

hee lieve meid !

je bent nu alweer een tijdje weg, en begin je nu echt wel te missen hoor ! maar volgens mij heb je het er ontzettend naar je zin ! ik ga je morgen even een mailtje sturen, want heb je genoeg te vertellen. en we moeten natuurlijk binnenkort even skypen !

mis je lieve meid ! heel veel plezier nog daar en geniet ervan !

dikke kus !

• 01 Augustus 2010 - 14:48

De Snoekies:

Wat een leuk filmpje heb je geplaatst op Youtube.
    Nu kunnen we zien in wat voor omgeving men daar leeft en in wat voor luxe wij wonen.

Veel plezier. En de groetjes van Hilko Harma Lisanne en Martijn.