no i have a muskito in my eye, i don't cry - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu no i have a muskito in my eye, i don't cry - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

no i have a muskito in my eye, i don't cry

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

10 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

Gister hebben we de droomshow gehad, wat ben ik trots op mijn groepje!! ze hebben het zo ontzettend goed gedaan!! met mijn groepje gingen we een sprookje maken, ik heb ze geholpen met een begin en daarna heb ik 1 meisje als regisseur aangewezen en die moest de groep leiden.
ze hebben een sprookje gemaakt over lelijk meisje, genaamd: Esmeralda.
ze gaat op een dag bloemen plukken in het bos, maar krijgt ineens erge honger. er komt een heks naar haar toe een geeft haar een appel, maar als ze de heks wil bedanken is ze al weg. Ze gaat opzoek naar de heks maar is dan verdwaald, ze hoort iemand om hulp roepen, het blijkt een kikker te zien die wordt aangevallen door een slang. ze slaat de slang weg en helpt de kikker. omdat ze iemand heeft geholpen wordt ze een mooie meid. ze kust de kikker en de kikker verandert in een prins en vraag of zij met hem wil trouwen, natuurlijk zegt ze ja en ze leven nog lang en gelukkig.
ze hebben het echt zo goed gedaan, ik ben onwijs trots op ze.

Vandaag hadden we de opening van de school, we zijn vroeg opgestaan om mee te helpen. we hebben heel lang op de bisschop moeten wachten, maar we hadden leuke entertainment. er was een traditionele dans, het is een soort vechten. en er was een muziek band, wat de sfeer er goed inbracht.
na een tijdje kwam dan eindelijk de bisschop.
wij mochten ook nog even met hem praten en wat bleek: Hij kan ook nederlands.
het schijnt dat hij in Leeuwarden heeft gewoond.
Na alle officiele dingen mochten wij eindelijk onze presentaties laten zien. eerst van christa met haar kleuters en daarna kwam ik. ik heb ze het lied: pak maar mijn hand geleerd. ze deden het super goed, ik had niet verwacht dat ze het met zoveel overtuiging zouden zingen. ik ben super trots op ze!! daarna ging de bisschop nog zijn praatje doen en hij gebruikt zelfs mijn insteek van de hele week: pak maar mijn had, je kan iets niet alleen.
Dat is toch geweldig!! dat gaf wel een kick.

na deze lange opening hadden we eindelijk wat rust. we hebben het lekker rustig aangedaan en om 5 uur gingen we bij Yohanna eten. we hebben lekkere hollands eten gehad: gekookte aardappelen, verse boontjes en varkens vlees!! heerlijk, het kon niet beter!!

daarna gingen we weer naar huis. daar stond onze laatste avond te wachten. een avond met veel gelach maar ook veel emoties die omhoog komen. ik heb een aantal traantjes gelaten en als je denkt dat je ervan af bent heb je het mis want dan zijn er weer een aantal die een liedje zingen wat ontzettend zielig is of die vragen of je volgend jaar weer komt: nee, ik kom volgend jaar niet, helaas!! ik wou dat ik weer kon komen, maar het kan niet!!
en als ze vragen waarom je huilt: no i don't cry!! i have a muskito in my eye, i never cry.
het was zo emotioneel.

Vandaag hebben we afscheid genomen, het was zo emotioneel omdat ik besefte dat ik de jongeren nooit meer zie. het drong echt tot me door en dat raakte me diep.
na het afscheid zijn we naar Manado gereden, onderweg werd ik weer heel misselijk en we moesten helaas weer stoppen omdat ik weer moest overgeven. alle spanning en de emoties kwamen er letterlijk uit!! Bah!!
toen we eindelijk aankwamen in manado gingen we richting de boot naar Bunaken. we hebben meer dan 1,5 uur moeten wachten omdat de politie heel streng ging controleren vanwege het erge ongeluk van een aantal dagen geleden. er is namelijk door de regen en een kleine storm een boot omgeslagen en de 2 mensen die erin zaten zijn overleden. daardoor moesten alle papieren van ons gecontroleerd worden.

En eindelijk zitten we dan op bunaken. het is even bijkomen, al is het wel gek om na al die ervaringen op zo'n luxe eiland te komen. het heeft dan 2 kanten. het ene heel erg puur en neutraal en niets wat met luxe te maken heeft, en het andere vol luxe, bediening zwembad etc. maar het is heerlijk om even rustig je gedachten op een rijtje te zetten en even bij te komen van alles!

we gaan hier heerlijk genieten en tot zaterdag lieve CEDRIC, Papa, Mama, Gert-jan,Annemiek, Rene.ik mis jullie wel hoor!!

HEEL VEEL LIEFS,

DORIEN

ps: ik zou gister dit al sturen maar de stroom viel uit, dus heb ik het stukje van bunaken en het afscheid er nu even bijgeschreven!




























































  • 10 Augustus 2010 - 13:57

    Marjanne Kluiter:

    Lieve Dorien,

    Ik heb al je reisverslagen gelezen, het is weer zeer indrukwekkend wat je allemaal weer meemaakt.
    Nog een paar fijne dagen gewenst, even bijkomen van alle emoties!
    Liefs en groetjes, ook van Jan, Alwin en Marnick.

  • 10 Augustus 2010 - 14:48

    Mama:

    Lieve Dorien, ik heb met tranen in mijn ogen jou verslag gelezen, wat kan ik mij goed voorstellen hoe ontzettend moeilijk dit is.wetend dat je er volgend jaar niet bij bent, maar je kunt ze wel blijven volgen, hoe of het met ze gaat.
    Jullie hebben er met elkaar een super stage van gemaakt, en hebben bij hun jullie liefde achter gelaten, en dat zullen ze ook nooit vergeten. Dat lied van ,Pak Maar Mijn Hand, Je Kunt Het Niet Alleen, is ook zo toepasselijk, dat is waar alles omdraait. Je hebt elkaar nodig om tot keuzes te komen in het leven, dat hebben jullie hun laten zien en voelen.
    Lieverd , tot zaterdag, we hebben er met z"n allen heel veel zin in om jou op Schiphol op te halen. Een hele dikke kus van Papa,Mama en G.J

    p.s. geniet even van deze paar dagen op het eiland.

  • 10 Augustus 2010 - 15:26

    Papa:

    Dorien wat moet ik nog meer zeggen, het is goed wat jullie hebben gedaan en ook goed om weer terug te komen hier in Nederland.

    Tot zaterdag papa

  • 10 Augustus 2010 - 19:26

    Annemiek:

    Hey lieve zussie!

    Geniet van de dagen op bunaken! Even rustig bijkomen van alles wat je hebt meegemaakt de laatste weken. Geniet van de mooie dingen die je daar hebt gedaan en wees trots op jezelf! Ik ben in ieder geval heel trots op je! Tot zaterdag. Ik ga speciaal voor jou om 4.30 uit bed! haha! Maar dat heb ik er graag voor over hoor! Ik heb met cedric afgesproken dat hij de nick & simon CD meeneemt. En een kussen, dan kunnen we nog even slapen in de auto! haha! Alvast een goede reis terug lieverd!

    Dikke kuss!

  • 10 Augustus 2010 - 20:11

    Cees En Gerry :

    hoi lieve dorien .dat was wel weer heel aangrijpend he !!!!!kom nu maar even lekker bij van alle indrukken en geniet maar even van de luxe !!!en dan zaterdag weer lekker thuis !! groetjes van cees en gerry .arjan,annemiek,joeri,ferdy,gertina,marvin,ramon,chanel,andre,mariska,jacob,esther,sem,fay,marcel en agnes

  • 11 Augustus 2010 - 10:26

    Marita:

    Dorientje!!

    Beetje laat dat ik nu nog een reactie achterlaat maar ik ben nog niet zolang terug van vakantie. Heb net al je verhalen even gelezen en het is heel indrukwekkend allemaal!! Je schrijft ze ook heel mooi ;). Geniet er nog even van de laatste dagen!!
    Liefs XX

  • 11 Augustus 2010 - 20:18

    Cedric:

    Lieve vriendin,

    Nog een paar nachtjes en dan kan ik je eindelijk weer een dikke kus geven,
    Kan niet wachten om je weer te zien, duurt nu namelijk allemaal wel erg lang!

    Hoop dat je ons nog beetje herkend, heb daarom voor de zekerheid maar een T-shirtje gedrukt met jou naam erop;) Als je daar op af gaat vang ik je in mijn armen!

    Iedereen hier kijkt uit om jou verhalen en foto’s te kunnen bewonderen, Dorien.

    Denk aan je!
    Hele dikke kus,
    Cedric

  • 11 Augustus 2010 - 20:32

    Marielle:

    Hee Dorien!

    Wat een indrukwekkende verhalen allemaal, maar wel heel mooi om dit allemaal zo te lezen wat je daar allemaal doet enzo!
    Veel plezier nog deze laatste dagen en ik zie je snel weer!

    Liefs Marielle

  • 13 Augustus 2010 - 15:28

    Ritsiko:

    Dorien het was heel bijzonder om jullie van dichtbij aan het werk te zien. En dat inderdaad de bisschop jouw lied aanhaalde. Een onuitwisbare ervaring. Overigens had hij familie in Leeuwarden, maar heeft ie er niet gewoond.
    En dat wij elkaar door toeval nog zagen in Manado!
    laten we elkaar weer eens treffen om na te genieten.

    grtjes Ritsko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Weer naar Indonesië

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

no i have a muskito in my eye, i don't cry

07 Augustus 2010

Nog een paar dagen

02 Augustus 2010

1e week weer voorbij

26 Juli 2010

Bacteriele infectie

24 Juli 2010

Warm welkom in Amurang
Dorien

Actief sinds 21 Juli 2009
Verslag gelezen: 4854
Totaal aantal bezoekers 28251

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Weer naar Indonesië

23 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

mijn reis naar indonesië

Landen bezocht: