1e week weer voorbij - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu 1e week weer voorbij - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

1e week weer voorbij

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

02 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve Allemaal,

als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle lieve reacties, het doet me goed dat iedereen het leest en iets achterlaat, soms zijn dat de dingen die je even nodig hebt als het wat minder is hier!!

afgelopen week hebben we weer veel gedaan en beleeft.

we zijn bij Nederlandse mensen wezen zwemmen, we hadden allemaal even tijd nodig om op te laden voor nog heel veel zware dagen. we hebben een vol programma en hebben een paar uurtjes in de middag vrij.
We zijn een hele dag bij Paul en Yohanna gebleven, we hebben heerlijk in de zon gelegen, gezwommen en EINDELIJK weer gezond gegeten, lekkere sla en aardappelen.
onze dag kon niet meer stuk.
helaas moesten we om 6 uur weer weg, want we waren uitgenodigd bij de verjaardag van dezelfde man als vorig jaar. voordat we zijn verjaardag gingen vieren was er een kerkdienst van 1,5 uur, daarna konden we los. we gingen weer naar een aparte kamer en daar stond net als vorig jaar een heel buffet klaar met natuurlijk een hele varken.
na het eten gingen we met z'n allen dansen en natuurlijk moesten wij het spits afbijten. het was weer een lange maar leuke avond.

diezelfde dag moesten we weer naar de dokter omdat onze zalf op was. we hadden een afspraak gemaakt en om 8 uur konden we terecht bij dokter Lucia. toen we daar aankwamen waren we niet de enige, er waren wel 15 mensen voor ons. het vervelende is dat je door alle mensen aangestaard word en mensen ons uit gaan lachen om onze plekken op onze benen. na een tijdje ga je zelf ook de mensen goed bekijken en zag Christa dat een vrouw in totaal 12 tenen had!! heel erg gek, we probeerde zo subtiel mogelijk te kijken en onze lach in te houden.
uiteindelijk waren we aan de beurt en kregen we weer een zalfje mee met wat andere pillen, al heb ik die niet geslikt omdat mijn plekken al minder waren.

Gister was Gerard zijn verjaardag, we zijn om 7 uur naar de kerk geweest en daarna gingen we met alle kinderen eten. we hadden een hele grote kaart gemaakt en alle kinderen hebben er wat op geschreven. na het eten zijn we weer naar Paul en Yohanna geweest, we hebben daar weer gezellig gepraat en we gaan komende woensdag met Yohanna naar Manado toe om te winkelen.
Super gezellig dus!!:D

vandaag ben ik begonnen met mijn lessen voor de junior class. het zijn kinderen van 12 t/m 14 jaar, heel erg leuk en ook een hele kleine klas, 35 kinderen. wat wel vervelend is, is dat ze niet zo goed Engels kunnen, gelukkig zijn er 3 Engelse leraren die het voor ons vertalen.
in het tehuis heb ik vanmiddag ook een start gemaakt voor de "Droomshow" ik ga met 20 jongeren een eigen sprookje maken. vandaag heb ik ze in groepen opgesplitst en ze een eigen sprookje laten maken. Het is leuk om te zien hoe ze er mee bezig gaan, ze wilde make up op en andere kleding aan, echt super leuk!!

Het weer wordt nog niet echt beter, we hebben al sinds we hier zijn elke middag regen, we moesten vandaag echt weer even boodschappen doen dus ben ik met Marcel op de scooter naar de winkel gegaan door de regen, in totaal wel 5 keer!!

We gaan zo weer met de kinderen dansen dus ik laat het hier bij.
Jullie zijn vast ook wel even bezig om het te lezen.

Tot horens!!

Heel veel liefs en een kus vanuit Amurang.

www.amurang.nl
www.youtube.com/geesie3

  • 02 Augustus 2010 - 12:36

    Annemiek:

    Hey Lieverd!

    Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Volgens mij heb je het weer helemaal naar je zin daar! En wat heerlijk dat jullie een dagje gaan shoppen!! Heel veel plezier in Manado en doe de kinderen de groeten! En feliciteer Gerard nog maar even! Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur!

    Liefs Annemiek & René

    xxx

  • 02 Augustus 2010 - 15:35

    Jane En Watse:

    Geweldig te lezen dat je het weer erg naar je zin hebt en dat je zoveel goeds voor de kinderen kunt doen, echt SUPER Dorien!
    Had je ian en Patrik nog getroffen?
    zie je zondag gr Watse

  • 02 Augustus 2010 - 17:00

    Papa En Mama:

    Dag Dorien, goed om je verhaal te lezen en te horen dat je het enorm naar je zin hebt. Het is denk ik ook goed om in je lessen ergens naar toe te werken. We hebben trouwens ook nog de mooie foto's van Christa gezien één woord schitterend.
    Nog even wat de regen betreft is het nu moessontijd in Indonesië?
    Welk sprookje wordt er opgevoerd?

    groetjes papa en mama

  • 03 Augustus 2010 - 02:20

    Ritsko:

    Best pittig wat jullie allemaal doen. Het wordt enorm gewaardeerd en ik lees tussen de regels door dat het jullie enorm veel energie geeft. Denk er toch om dat je tussentijds goed oplaadt bv aan de rand van dat zwembad met bedienden. Tot zondag.

    grtjes Ritsko

  • 05 Augustus 2010 - 09:04

    Jacob En Riekje:

    he dorien,
    ik was al zo lang van plan te schrijven, leuk daar weer te zijn lees ik.
    het is toch hatstikke bijzonder wat jullie daardoen, geniet ervan meid en doe de groeten daar aan gerard en celine

    groet, jacob en riekje, ouders wietske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Weer naar Indonesië

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2010

no i have a muskito in my eye, i don't cry

07 Augustus 2010

Nog een paar dagen

02 Augustus 2010

1e week weer voorbij

26 Juli 2010

Bacteriele infectie

24 Juli 2010

Warm welkom in Amurang
Dorien

Actief sinds 21 Juli 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 28262

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Weer naar Indonesië

23 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

mijn reis naar indonesië

Landen bezocht: