Eerste lessen op school en in het tehuis. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu Eerste lessen op school en in het tehuis. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

Eerste lessen op school en in het tehuis.

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

28 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Halloo Allemaal,
ten eerste wil ik jullie allemaal even bedanken voor alle lieve berichtjes, echt super!!!
ik heb gister voor het eerst les gegeven op school, ik vond het zo spannend, maar het ging echt super goed!!
na de les gaan we atijd nog even zitten bij de ingang, alle kleine kinderen komen dan bij ons en dan gaan we altijd lekker gek doen. zo super leuk. eerder had ik al 2 lieve jongetjes ontmoet, en gister kwamen ze naar me toe en zeiden: doriennnnnn. ik hun begroeten: Hello deon, Hello mia. ze waren zo verrast dat ze zeiden: you remember my name?? tuurlijk onthoud ik jullie namen was mijn antwoord, leuk om hun gezichten dan te zien, ze waren zo verrast!
s'middags ging ik in het tehuis workshops geven in grimeren, ik hoefde eigenlijk niks uit te leggen, iedereen begon en ze vonden het geweldig, vooral om elkaar zo lelijk mogelijk te maken, vooral de jongens deden dat.
s'avonds schrijf ik altijd even in mijn dagboek op ons balkon, dit keer ging ik beneden op de veranda zitten, op gegeven moment waren de kinderen klaar met huiswerk maken, en kwamen bij me zitten. echt super gezellig was het. de kinderen zijn daar gek op de muziek van micheal jackson, dat 1 jongen zei dat hij micheal jackson was, dus ik direct de moonwalk doen, alle kinderen lachen. geweldig om dat te zien!!
Vandaag heb ik weer les gegeven op school, het waren meer opdrachten, en ook best moeilijke opdrachten. toch is het wel redelijk goed gegaan, leuk om te zien hoe creatief al die kinderen zijn. ze hebben super veel ideeen. ze zijn echt super slim allemaal.
vanmiddag had ik ook weer een workshop grimeren op het programma staan, ik hoefde weer niks uit te leggen, de kinderen gingen direct aan de slag. 1 meisje: In. is zo creatief, ze schildere precies een tijger na, het was echt super mooi om dat te zien, ze nam er ruim de tijd voor, en dat kon je zien!!
aan het eind liep het wat uit de hand, os en ik zitten meestal wat te kieren met elkaar, en zeggen: zie je morgen om 4 uur ( de tijd dat de workshop begint) dat we een schmink gevecht hadden, zijn armen helemaal onder de zwarte schmink, mijn armen eronder, door het hele tehuis rennen om elkaar helemaal onder de schmink te krijgen. wat een hilariteit!!
het is zo'n mooi gevoel om die jongen te zien lachen en plezier maken als je hoort wat hij allemaal heeft meegemaakt, ik heb er geen woorden voor, tranen schieten in m'n ogen als ik eraan denk en als ik hem aankijk. mijn taak is al een beetje volbracht als ik hem, of anderen plezier zie hebben en lachen!! onbeschrijvelijk.
ik ga zo weer terug naar het tehuis, de kinderen zijn waarschijnlijk klaar met huiswerk maken,en ik had ze beloofd om ook buiten te zijn!!
ik laat snel wat van me horen
Liefs Dorien

  • 28 Juli 2009 - 14:54

    Mama En Papa:

    Lieve Dorien, geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt en wat het persoonlijk met jou doet. Wil je de hartelijke groeten doen aan de kinderen en aan sister Pauline.

    Groeten vanuit Grijpskerk het thuisfront

  • 28 Juli 2009 - 21:06

    Matin En Jeannette:

    Dag Dorien,

    Goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt en nog meer dat je ook ziet dat het de kinderen goed doet. Veel plezier en maak er een leuke tijd van. Groetjes van ons allemaal.
    au revoir!

  • 29 Juli 2009 - 08:51

    Annemiek En René:

    Hey lief zussie!!

    Wat een verhalen!! Erg mooi om te lezen, en we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. Je doet het daar hartstikke goed aan de reacties van de kinderen te horen. Ga zo door en geniet ervan!!

    Liefs Annemiek & René

  • 29 Juli 2009 - 10:59

    Marjanne Kluiter:

    Dorien,
    Leuk dat we alles kunnen lezen op je blog.
    Doe alle kinderen de groeten uit Nederland.
    Veel succes verder.
    Wij gaan nu op vakantie.
    Groetjes,
    Marjanne

  • 29 Juli 2009 - 13:55

    Gertina:

    Hey Dorien...

    Heel veel plezier..en ik zal af en toe even een berichtje achterlaten..

    Heel veel Liefs Gertina

  • 29 Juli 2009 - 18:52

    Cees En Gerry :

    hoi dorien leuk dat we zo van je reis mee kunnen genieten !!!!heel veel plezier en een dikke smok van ome cees en tante gerry ha ha ha

  • 29 Juli 2009 - 18:55

    Oma Boer :

    hallo dorien .ik heb je verslag bij cees en gerry gelezen .heel mooi .leuk dat dit zo kan .zo kan ik ook een berichtje voor jou voor jou achterlaten !!!een hele dikke kus van oma !!!

  • 29 Juli 2009 - 20:41

    Gert Jan:

    Heey Zusje,

    Alles goede daar in het verre Indonesie. Wat een leuke verhalen schrijf je op je weblog. Nog veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes,

    Gert Jan

  • 30 Juli 2009 - 08:28

    Floor:

    Hey Dorien,
    Klinkt super daar in Indonesië!!! Kom je straks als een totaal andere (volwassen... :P) Dorien terug! Dan wil ik wel alle verhalen horen! En dan vertel ik alles over Malta... :P

    Take care
    Liefs Floor

  • 30 Juli 2009 - 08:29

    Floor:

    Hey Dorien,
    Klinkt super daar in Indonesië!!! Kom je straks als een totaal andere (volwassen... :P) Dorien terug! Dan wil ik wel alle verhalen horen! En dan vertel ik alles over Malta... :P

    Take care
    Liefs Floor

  • 30 Juli 2009 - 11:10

    De Snoekjes:

    hee dorien, wat leuk om dat allemaal te lezen wat je allemaal meemaakt. en als je het zo allemaal leest vinden de kinderen het ook allemaal leuk. veel plezier nog verder in indonesië. en we laten vast nog wel een keer een berichtje achter.

    groetjes

    de snoekjes

  • 30 Juli 2009 - 20:45

    Fam . Veenhuis:

    Hallo Dorien

    Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent in Indonesië. Extra interessant voor ons omdat Harold daar ook is, hij zit op Bali.

    Groetjes Oom Marten en Tante Fenny.

  • 31 Juli 2009 - 18:00

    "De Besjes" 33:

    Lieve Dorien,
    Wat ontzettend leuk om te horen dat alles naar wens gaat. Zo te lezen, direct uit het vliegtuig de kinderen al vermaken met je aanwezigheid.Je enthousiasme is daar wel op zijn plaats. Leuk dat het les geven en de workshops ook goed gaan.
    Meid wat zal dit een ervaring voor je zijn. Geniet met volle teugen.

    Groetjes.

  • 01 Augustus 2009 - 09:18

    Mama:

    he lieverd, ben nu op mijn werk.

    Dikke kus,mama

  • 02 Augustus 2009 - 14:50

    Oma .cees En Gerry:

    hallo dorien ,zo te horen heb je het reuze naar je zin en vinden de kinderen je helemaal geweldig.geniet er lekker van !!!!wij laten wel weer wat van ons horen dikke smok oet scheemde oma en cees en gerry

  • 02 Augustus 2009 - 17:09

    Harko En Greetje:

    Hallo Dorien.
    Het was moeilijk om jouw weblog te vinden, maar het is zeker de moeite waard.
    Het is prachtig ,dat jij daar de kinderen al les mag geven en vermaken. En voor ons, dat wij dit op deze manier zo mee mogen maken.
    Groetjes , Oom Harko en Tante Greetje.

  • 02 Augustus 2009 - 18:37

    Besjes 26 (ANLA):

    Dag Dorien,
    Zo zien we je op teevee en zo ben je alweer 10 dagen in Indonesië. Met veel plezier jouw werkverslagen gelezen. Wat een schitterende ervaring voor jou daar zo bezig te zijn. Je zit al bijna op de helft. Geniet. Oordoppen zijn ook goed voor vroeg blaffende honden en moskee geluiden. Nog veel plezier. 'n Hartelijke groet vanuit regenachtig Grijpskerk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Dorien

Actief sinds 21 Juli 2009
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 28294

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Weer naar Indonesië

23 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

mijn reis naar indonesië

Landen bezocht: