Laatste dagen in Amurang. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Amurang. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Amurang.

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

09 Augustus 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo iedereen,

de laatste dagen in Amurang zijn aangebroken, iets wat ik dus helemaal niet leuk vind. de band die ik hier met de kinderen heb is gewoon onbeschrijfelijk!!

gister gingen we met alle kinderen een dagje naar Bunaken. het was voor iedereen zo mooi. alle kinderen hebben er zo van genoten. even een dagje weg met elkaar, santai di pantai ( relaxen op het strand) toch waren een aantal kinderen ziek van de auto reis en boot reis.
Os ook, in het tehuis begon het al met overgeven, dat beloofde niet veel goeds. in de auto ging hij lekker liggen en leek het goed te gaan.
toch ging ik bij hem zitten en hield 2 uur lang z'n hand vast. af en toe kwam er even iemand bij me zitten om te vragen hoe het met hem ging. mooi om te zien dat iedereen om elkaar denkt en om elkaar geeft. eenmaal in bunaken was de oude os weer terug, gelukkig!!!

de afgelopen week waren Marieke en Alfred bij ons. zij hebben ons en de kinderen gefilmd deze week. zij bleven in bunaken en hadden voor het tehuis en voor ons een verassing!! het tehuis kreeg een mooi schilderij met sister pauline op de scooter, ibu yofita, yian, sister ellis en de honden erop. wij kregen een schilderij met gerard, wietske, anne, anbasja en mij erop. zo leuk dat ze dat voor ons gemaakt hadden. daarna had alfred nog een verassing voor marieke, wat niemand had verwacht. hij ging op z'n knieën, iedereen gillen en joelen!! en natuurlijk heeft ze ja gezegd!! geweldig!!! iedereen was verrast.
dat was een mooie afsluiter van het dagje bunaken.

eenmaal thuis was iedereen kapot. er kwam een meisje naar me toe dat een meisje bij haar op de kamer ziek was. dus ik ernaar toe, en heet dat ze was. 39.7 graden koorts. dus direct water halen, zodat ze kon drinken, en water voor haar gezicht, om het af te koelen. toen ik vanochtend wakker werd ben ik direct weer naar haar toe gegaan. nog steeds warm en direct weer temperatuur opgenomen. 40.6!!! niet goed. toen ben ik naar sister pauline gegaan, en hadden besloten dat ze nu echt naar de dokter moest. gelukkig dat de dokter bij ons tehuis was op bezoek. dus ik het veronika ophalen (het meisje dat ziek is) en samen met haar naar de dokter. de dokter ging haar onderzoeken, op de manie hoe dat gebeurt kan ik ook nog wel dokter worden hier. thermometer onder ze oksel, kleren ook niet opzij doen. snel naar het hart luisteren. en dan 5 soorten pillen meegeven.makkelijk geld verdienen is dat.

vanmiddag gaan we met de kinderen armbandjes maken, we hebben in Nederland allemaal spullen ervoor gekocht. en vanavond de droomshow. we hebben de hele week in groepjes aan een presentatie gewerkt. wietske laat met haar groepje sneeuwwitje zien. wel op een andere manier dan dat je verwacht. Anne heeft een zang presentatie, anbasja heeft de hele week aan kleding gewerkt en maakt een modeshow, en ik heb muziek. met handen voeten, en de klompendans komt er ook nog in voor.

hoe ik het vertrek moet beschrijven in 1 woord: ELENDE!!!
heb er echt geen zin in om weg te gaan. de band die ik hier heb opgebouwd met alle kinderen, de dingen die ik heb meegemaakt!! de verhalen die je hoort, kinderen die zeggen dat je niet weg mag en of je volgend jaar weer komt.
dit wordt wel even slikken voor mij.
hoewel ik het ook wel fijn vind om m'n ouders en broer en zus weer te zien!!

Heel veel liefs,

Dorien.

  • 09 Augustus 2009 - 07:04

    Gerry:

    hoi dorien!!!kan mij echt wel voorstellen dat je het moeilijk vind om straks weer naar huis te gaan .naar alles wat je hebt mee gemaakt !!! maar super mooi dat je dit kon meemaken .groetjes en dikke smok ... gerry

  • 09 Augustus 2009 - 10:01

    Rene:

    Hey zwientje,

    heel erg mooi om al je verhalen te lezen!! heel indrukwekkend!! Geniet nog van de laatste dagen, lees dat je het moeilijk vind om weg te gaan. Wat heel begrijpelijk is.

    Groetjes Rene

  • 09 Augustus 2009 - 16:12

    Besjes 26 (ANLA):

    Dag Dorien,
    Leuk weer over jou en je ervaringen te lezen. Prachtig. De opgebouwde band met iedereen zal bij het afscheid wel heel wat tranen doen vloeien. Waar ik nieuwsgierig naar ben: Is er in Amurang (of omgeving)ook een Lionsclub. Die vraag zul je t.z.t. ongetwijfeld bij ons krijgen. Dorien: een hele goeie reis terug en tot ziens op de Besheerspolder.
    Dooooeeeeiiii.

  • 10 Augustus 2009 - 16:03

    Kingmaatjes:

    he,dorien, fijn om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.Dit vergeet je nooit weer!afscheid nemen zal nog wel moeilijk worden,maar met het vooruitzicht om naar huis te gaan zal dit wel lukken.Wij wensen jou een voorspoedige reis en kom weer veilig terug op de besheerspolder! groetjes van ons.

  • 11 Augustus 2009 - 08:44

    Papa En Mama:

    lieve dorien

    wat fijn om weer te lezen over jou ervaringen daar in Amurang en dat het afscheid nemen nog wel even zwaar wordt voor jullie. Er zijn ook zoveel indrukken te verwerken. Heerlijk dat je deze week weer naar huis komt. Ik zal wat lekkers voor je koken na al die rijst wat je daar hebt gegeten.
    we zien uit naar zaterdag.

    dikke kus van ons.

  • 12 Augustus 2009 - 09:42

    Watse En Jane:

    Heb jouw verhaal weer in 1 adem uitgelezen.
    Wat een mooie dag hebben jullie op de Bunaken gehad. Dat Os ziek is geweest komt mede door de spanning. Een dagje uit komt voor hun niet zo vaak voor. De laatste keer was met Eline en sommige kinderen waren er toen nog niet. Dus voor de kinderen is dat een heel spanningsveld. En dan is het toch super dat daar een DORIEN is die hem bij de hand houdt. Fantastisch hoor!!!

    Groetjes Watse en Jane.

  • 12 Augustus 2009 - 13:59

    Mariska:

    Hallo Dorien

    Wat gaat zo'n tijd snel niet!! Nog een paar dagen en dan ben je er al weer! Echt super van je dat dit allemaal hebt gedaan en mogen meemaken!
    Heel veel succes met afscheid nemen en een goede reis terug!

    Liefs Mariska

  • 12 Augustus 2009 - 19:22

    De Snoekjes:

    hee dorien(naffel)

    straks ben je weer thuis. gaat de tijd eigenlijk best wel snel. maar je hebt het vast wel leuk gehad. en vast ook wel weer zin om naar huis te gaan naar vrienden en familie. we wensen je een goede terugreis.

    groetjes de snoekjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Dorien

Actief sinds 21 Juli 2009
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 28296

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Weer naar Indonesië

23 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

mijn reis naar indonesië

Landen bezocht: