eerste dagen in indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu eerste dagen in indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dorien Geertsema - WaarBenJij.nu

eerste dagen in indonesie

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

26 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,
afgelopen donderdag ben ik aangekomen in indonesie, de reis is echt super goed gegaan, het was wel super lang maar ik heb het overleefd. het was zo spannend om in het vliegtuig te zitten en dan omhoog te gaan. echt bizar is het.
eenmaal in manado aangekomen werden we opgewacht door max, onze chauffeur. en er was een verrassing, wat ik al had verwacht, anne en wietske waren mee om ons op te halen, echt super:D het was zo fijn om hun te zien.
we zijn manado even ingegaan, en hebben daar even rondgehangen, en gegeten. na 2 uur in manado te zijn geweest, gingen we op pad naar amurang. het was een hele lange reis in de auto, wel 2 uur. onderweg was er zo veel te zien. arm en rijk licht hier zo dicht bij elkaar, letterlijk!! we kwamen op gegeven moment bij het huis van de burgemeester, dat was zo ongelofelijk groot, en er naast stonden weer kleine huisjes van hout. ongelooflijk gewoon, ik begrijp het nog steeds niet.
we reden echt richting te tropen, en dat merkte je echt. als je links en rechts van je keek zag je palmbomen, grote bossen en rivieren, kokosbomen. heel apart allemaal om te zien.
eindelijk waren we bij het tehuis. toen we uitstapte werden we verwelkomt door sister pauline en de kinderen. iedereen komt naar je toe, vraagt je naam wil weten hoe oud je bent, en knijpen in je wangen. te grappig voor woorden. die avond zijn we gaan dansen met alle kinderen. iedereen was zo verlegen en alleen wietske en anne waren aan het dansen. op gegeven moment dacht ik: misschien moet ik ook maar gaan dansen, dan doen de kinderen dat ook wel. nou ik heb het geweten. alle jongens van het tehuis kwamen om me heen te dansen. ik wist niet wat me overkwam.
daarna zijn we maar op bed gegaan. ik sliep nog maar 4 uurtjes en ik werd weer wakker, door een moskee die door een microfoon een gebed van 15 minuten ging zingen. en hard dat het was!!! ik werd er gek van. dacht ik eindelijk weer rust te hebben, gaan alle 8 de honden blaffen. toen was ik dus echt klaar wakker. tegen 5 uur gingen de kinderen zich wassen en omkleden. uiteindelijk viel ik om 6 uur weer in slaap en heb ik nog even 2 uurtjes geslapen.
de volgende dag gingen we naar de school toe. alle kinderen naar ons toe en vragen hoe je heet. echt super leuk. we gingen even op een bankje zitten en alle kleine kinderen bij ons zitten, vragen hoe je heet, wat je hobby's zijn, hoe oud je bent. ik heb ook 2 nieuwe vriendjes gemaakt, mia en deon. 2 super lieve jongetjes van een jaar of 7. de hele tijd engelse woorden zeggen en met elkaar klieren. echt leuke kinderen zijn het.
s' middags zijn we met de kinderen uit het tehuis gaan volleyballen. het valt me echt op dat ze het super goed kunnen, een jongetje deed zelfs een sprongservice, ik kan dat nog niet eens!! zo knap allemaal.zo leuk om al die kinderen te zien lachen en dat ze zo veel plezier hebben in wat ze allemaal doen.
die avond gingen we naar een optreden van een meisje uit het tehuis. ze deed mee met een soort wedstrijd. toen we daar kwamen, keken alle mensen naar ons. best leuk, maar op gegeven moment wilde er iemand met ons op de foto's, ik vond dat niet heel erg maar op gegeven moment, wilde alle mensen op de foto, niet 1 keer, nee wel 10 keer!! het was net of ik beroemd was, zo apart.
vandaag zijn wietske en ik een eindje gaan lopen, het regende wat, maar dat was wel lekker, we liepen naar het strand toe. het begon steeds erger te regenen maar we liepen gewoon door, eenmaal op het strand waren we klets nat, en werden we ook wat koud!! we zijn maar terug gegaan. toen we weer bij het tehuis kwamen, beleven we lekker buiten staan in de regen, de kinderen allemaal lachen en zeiden dat we gila gila zijn ( gila is gek).
toen hebben we onchi , een meisje uit het tehuis, ook maar onder de grote water straal gezet, de kinderen hadden het niet meer. zo leuk was dit, en ook heerlijk. dit was weer een andere vorm van mandi (douche).
ik heb nog super leuke foto's maar die zet ik even op mijn hyves.
ik schrijf over een paar dagen vast wel weer mijn verhalen, ik begin morgen namelijk met mijn lessen op school, en de workshops in het tehuis, super spannend allemaal!!
Heel veel liefs Dorien

  • 26 Juli 2009 - 10:00

    Jacob Esther En Sem!:

    He Nichtje!!

    Heel veel plezier en lekker genieten!!! Ik zal je weblog bijhouden!!

    Liefs,
    Jacob Esther en Sem

  • 26 Juli 2009 - 15:01

    Maaike:

    Ooeeh dorien! Wat een leuk verhaal, heel veel succes daar!
    Liefs xx

  • 26 Juli 2009 - 20:44

    Truus & Harrie :

    hey dorien !

    fijn dat je goed bent overgekomen!
    en we hopen dat je het daar leuk zal vinden !(zo te lezen wel )

    we houden je weblog bij:D

    Groetjes en geniet ervan !

  • 26 Juli 2009 - 20:51

    Jeltje Veenstra:

    Hallo Dorien,
    Fijn dat je reis goed is verlopen. Je hebt het daar al prima naar je zin begrijp ik. Heel veel succes de komende weken.


  • 27 Juli 2009 - 08:01

    Esther:

    Hey Dorien,

    Succes met je lessen!!
    Volgens mij giechel je weer heel wat af :)

    Liefs Esther

  • 27 Juli 2009 - 12:00

    Willeke:

    lieve dorien,wat geweldig leuk om te lezen dat je zo geniet van alles wat om je heen gebeurt!is ook allemaal erg uniek he..lievert geniet maar flink hoor...enne ik volg je verslag ervan!liefs willeke

  • 27 Juli 2009 - 17:18

    Margreet:

    Heee Dorien!

    Leuk om je verhalen te lezen! Ben nu al benieuwd naar de volgende!;)
    Geniet ervan, maar zo te lezen, doe je dat zeker wel ;)

    Liefs Margreet

  • 27 Juli 2009 - 17:46

    Anneke:

    Leuk verhaal!
    Veel succes daar!;)

    xx

  • 27 Juli 2009 - 20:13

    Fam Postma :

    Ook deze lezen we hoor :P

    leuk:D

    En nog veel plezier(Y).
    Een beetje gila gila berichtje. haha heb ik al geleerd van jouw weblog

  • 01 Augustus 2009 - 23:03

    Ritsko:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je enthousiasme slaat dan ook over op de 'malu' kinderen.
    Veel succes daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Dorien

Actief sinds 21 Juli 2009
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 28295

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Weer naar Indonesië

23 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

mijn reis naar indonesië

Landen bezocht: